Den här sidan använder cookies. Mer info här. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. OK!

Fakturering/betalning

Alla våra kunder faktureras efter verklig förbrukning och du kan välja mellan flera olika betalsätt. 

Autogiro
Autogiro är en betalningstjänst som innebär att pengar dras från ditt konto på betalningsdagen. Vid autogiro får du en faktura med belopp och förfallodatum men den saknar inbetalningskort. Allt sker automatisk och det enda du behöver tänka på är att beloppet finns på ditt konto. Ansök om autogiro genom att fylla i vår blankett. Det kostar inget extra. Det går också att beställa autogiroblanketten från vår kundtjänst 0511-34 15 40

Du kan när som helst återkalla ditt medgivande vilket innebär att tjänsten helt avslutas.

Pappersfaktura
Du får din faktura i ett brev i brevlådan.

Digital brevlåda – Kivra
Från och med augusti 2019 är Götene Elförening ansluten till Kivra. Kivra fungerar som en vanlig brevlåda förutom att den är digital och har på så sätt mindre miljöpåverkan. Om du av någon anledning inte vill ha våra fakturor via Kivra kan du enkelt ställa av Götene Elförening i din Kivra app. Som inloggad går du in på Meny”, “Inställningar” och “Avsändare”.

E-faktura
E-faktura är en elektronisk betalningstjänst som gör det möjligt att ta emot och betala dina elfakturor via Internet och slipper på så vis pappersfakturor och förenklar betalningshanteringen. Det kostar inget att ansluta sig till e-faktura och du anmäler dig till tjänsten via din bank. E-fakturan innehåller samma uppgifter som dina tidigare fakturor.  Vi rekommenderar E-faktura som är ett enkelt sätt att betala dina fakturor på och som också har en mindre miljöpåverkan. Vanliga frågor och svar om E-faktura.